Action Aid


Ikväll ska jag göra en sak som är väldigt nytt för mig. jag ska nämligen åka och spela in en reklam kampanj för Action Aid som stöder unga och fattiga flickor i utlandet som är HIV-smittade och blir sexuellt utnyttjade av äldre män.
det känns bra att bli tillfrågad om en sån här sak. det är så viktigt att man försöker hjälpa till och göra en ändring. vi kanske inte kan göra mycket, men om vi har chansen att ändra något så är det självklart att vi ska göra det.

på 
Action Aids hemsida kan ni gå in och läsa om deras arbete och hur dom jobbar.
ni kan även gå in på hesidan och läsa om just HIV och aids smittade flickor och kvinnor, deras egna berättelser, som man även kan beställa att få till sin mail utan någon exrta kostnad.


Klicka på texten för att läsa om Feza Mbutire som bor i Kongo och blev överfallen och våldtagen för några år sedan. när hennes man fick reda på att hon var smittad, så lämnade han henne med 4 barn, ensam.
"När jag tänker på min sjukdom tänker jag också på rädsla. Jag är så orolig över mina barn som inte kommer att ha någon som tar hand om dem när jag är borta."


• Idag lever närmare 40 miljoner människor med hiv/aids.
• Unga kvinnor står för 76 procent av de nya fallen i de afrikanska länderna söder om Sahara.
• På den indiska landsbygden har 54 procent av kvinnorna aldrig hört talas om aids - i hela landet är motsvarande siffra 43 procent.


här kan du se kommentarer som andra skrivit

Här vill jag att du skriver vad du tyckte om mitt inlägg eller skriver en fråga till mig om det är något du undrar, skriv gärna din email så att jag kan maila tillbaka svar!

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback