Vingar av glas

nu har jag hjälpt mamma med lite julmat.
idag vaknade jag ganska sent, vid halv 1... usch jag tycker inte om att sova så länge.
jag var ensam hemma så jag gick upp och la mig i soffan och tog det lugnt bara, jag hade ganska ont vid naveln. inte så konstigt kanske eftersom det är ett läkande sår och jag vaknade på mage såå...
sen kom mina syskon och mamma åkte för att handla. så för att hålla barnen lugna satte jag på filmen "kid svensk"
vi låg i soffan alla 3 och drog oss sen kom mamma hem och jag har städat upp i mitt rum lite grann... orkar inte göra så mycket.

juste jag var så otroligt klantig igår! ovanför min säng har jag en hylla...
jag låg ner i sängen och kollade på film, men jag ville sitta upp och skulle sätta mig till rätta, så jag hjälpte till att skjuta upp mig med armarna och jag kom så högt att jag slog i hela jävla huvudet i hyllan!
mamma hörde till och med smällen ut i köket och när hon kom in skrek jag bara "jag har fått hjärnskakning"
hela huvudet snurra och det kändes som om jag skulle svimma vilken sekund som helt, det är väl hjärnskakning? eller? jag klarade mig i alla fall... men aj aj aj va ont i huvudet jag hade idag när jag vaknade och det värker fortfarande.

just nu ligger jag i alla fall i min säng och kollar på den gamla filmen "vingar av glas" med Sara Sommerfeld och Alexander Skarsgård.
jag kommer ihåg när filmen kom när jag var yngre och jag såg på den med min bästa kompis, det va världens bästa film enligt mig då.
jag vet inte hur många gånger jag sett den men nu när jag tittar på den så tycker jag fortfarande att den är lika bra!

"Nazli är 18 år, född i Iran men uppvuxen i Sverige. Hon bor med sin pappa Abbas och sin äldre syster Mahin. Nazli som vill smälta in i det svenska samhället kallar sig Sara, något som sårar pappa Abbas... En dag berättar Abbas hur han ser på sina döttrars framtid. Han planerar att ha en fest för sina vänner och släktingar och vill bl.a. bjuda två iranska män som han ser som potentiella makar till sina döttrar. Nazli, som har ett mycket bra förhållande till sin pappa, blir bestört: "vi lever inte i Iran" protesterar hon. När hon sedan träffar sin svenske pojkvän Johan, blir hennes situation genast väldigt komplicerad!"



nu måste jag fortsätta kolla :)
ciao

här kan du se kommentarer som andra skrivit

Här vill jag att du skriver vad du tyckte om mitt inlägg eller skriver en fråga till mig om det är något du undrar, skriv gärna din email så att jag kan maila tillbaka svar!

Namn:
kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback